NRD Начало
Петък, 22 Ноември 2024
Начало Авансцена Момчил Карамитев: Филмовият фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен
6635
Авансцена

Момчил Карамитев: Филмовият фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен

Международният филмов фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен с това, че ни представя много различни автори. Това издание е още по-добро от миналогодишното, каза режисьорът Момчил Карамитев, който е председател на журито на форума. Заедно с него филмите от конкурса оценяват турският режисьор и продуцент Ахмед Бояджиоглу и унгарският режисьор Исти Мадарас.  Според Карамитев още първото заглавие в програмата, с което се откри фестивалът, „Все още има утре“ на режисьорката Паола Кортелези, която изпълнява и главната роля, е показало, че в киното е важна както драмата, така и забавлението

| 29 Август 2024, 13:50 ч.
Момчил Карамитев: Филмовият фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен
Момчил Карамитев: Филмовият фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен
Снимка © БТА

Международният филмов фестивал „Любовта е лудост“ тази година е изключително силен с това, че ни представя много различни автори. Това издание е още по-добро от миналогодишното, каза режисьорът Момчил Карамитев, който е председател на журито на форума.

Culture Moves Europe финансира международни пътувания и участия в резидентски програми на професионалисти от културния и творческия сектор (с изключение на аудиовизуалния) в рамките на програмата „Творческа Европа" на ЕС. На 30 септември в „Топлоцентрала“ ще бъдат разяснени същността на културната мобилност и как тя може да бъде използвана от представители на различни културни сектори, съобщават организаторите.

Творците и професионалистите ще разберат как да разработят свой проект за културна мобилност, да намерят партньори, как да използват портала за кандидатстване на „Гьоте институт“, как да подготвят необходимите документи, в какво се състои процесът на получаване и отчитане на безвъзмездните средства.

На 10 октомври ще се проведе онлайн уъркшоп, който ще даде възможн

За мен „Аполония“ е един подарък за всички нас - и артисти, и публика. Десет дни, които всички ние чакаме с огромно нетърпение. Защото тук се случват толкова качествени неща, атмосферата е изключително примамлива и уютна, че наистина всеки от нас чака тези десет дни с нетърпение и вълнение.

Това каза Хилда Казасян, която снощи изнесе концерт заедно с Плевенската филхармония в рамките на 40-ите Празници на изкуствата „Аполония“.

Аз съм имала късмета покрай семейството, в което съм родена, да съм тук от първите издания. Честна дума, не помня първото си участие като изпълнител на „Аполония“, отбеляза с усмивка певицата. Тя уточни, че е имала много участия в този фестивал - и във фабрика „Комина“, и на мястото, където са джазовите изпълнители, и в амфтеатър „Аполония“. „Имала съм доста концерти, така че няма

Повече от 1000 глинени плочки от епохата на Ахеменидското царство (550-330 г. преди Христа) са били върнати на Иран от САЩ, предаде АФП, позовавайки се на агенция ИРНА.

Открити в руините на столицата му Персеполис, плочките с клинописни надписи документират начина, по който е било организирано древното общество.

Династията на Ахеменидите поставя началото на Ахеменидското царство - първата Персийска империя, и управлявала в Южен Иран от шести до четвърти век преди Христа.

Това е шестата партида антики от този тип, която САЩ връщат на Ислямска република Иран.

"Тези плочки представляват архив за обредите и начина на живот на нашите предци в епохата на Ахеменидите", каза заместник-министърът на културното наследство Али Дараби, цитиран от ИРНА.       Глинените плочки са върнати от Института за изследване на древните култури, Западна Азия

Това са неща около селото, в което работя и живея от 25 години... Обикновени пейзажи от Северна България.

Така художникът Милко Божков описа картините от най-новата си изложба живопис, която бе открита в бургаската галерия "Пролет". 

Местата, които го заобикалят и изпълват творбите му, преминават и през сърцето му, казва той. "Мисля, че един художник трябва да рисува онова, което е преминало през сърцето му не само като хрумване, но и като преживяване. А тези места са ми най-близки", заяви художникът. 

"За мен е закон да рисувам онова, което искам, а не да се съобразявам с публиката, защото, съобразявайки се с публиката, идва един момент, в който не усещаш, че си преминал границата и си се превърнал в някой, даже в никой, а си изгубил и себе си", коментира още Милко Божков.

Според него по този начин публиката също губи един художник. 

Столичната група Stop the Schizo отбелязват 10-годишнината си с нов клип.

Той включва обновена версия на първата издадена песен и последната от новия им албум, разказват от групата.

Песните Tide 2.0 и Beautiful са заснети на живо в репетиционната на групата. Клипът е на Кирил Божилов и Таня Петкова. Представлява затваряне на десетгодишния кръг от историята на групата и пристъпване към новото начало.

Новият албум Dystopian lullabies излезе по-рано тази година и представлява магистралата между традиционния аналогов романтизъм и асексуалния хай-тек експресионизъм, коментират от Stop the Schizo.

В момента групата работи  по нови песни и се готви за концерти.